Ook DEKRA People en Bovemij vinden elkaar!

Bovemij

Bovemij helpt mobiliteitsbedrijven in Nederland met ondernemen door het bieden van bedrijfsverzekeringen, financieringsproducten, rechtshulp en data. Bovemij wilde de dossierbehandeling voor licht- en middelzware letsel uitbesteden en schakelde de hulp van DEKRA in. De samenwerking werd een maatwerkoplossing waarbij flexibel op- en afschalen centraal staat. In dit interview met DEKRA People en Bovemij leest u over het succes van de samenwerking.

Van kennismaking tot samenwerking

“Eind 2021 stelde mijn collega Mireille Hengeveld een samenwerking voor met Bovemij.” Vertelt Toine Dekker, van DEKRA People. “Bovemij wilde licht- en middelzware letseldossiers uitbesteden. Een begrijpelijke en uitdagende vraag, gezien de huidige markt, ontwikkelingen en het tekort aan goede letselschadebehandelaars.”
Na verschillende gesprekken waren de behoeften duidelijk. We maakten afspraken over de systemen waarin we werkten, de locatie, de prijs en het aantal dossiers. Hiermee richtten wij een projectteamteam op voor de dossierbehandeling van Bovemij.
De samenwerking is een maatwerkoplossing waarbij flexibel op- en afschalen centraal staat. Daarvoor sluiten we de verschillende onderdelen van DEKRA Claims Services & DEKRA People, op elkaar aan. Dat doen we binnen ons cluster DEKRA Claims Management.
Opleiden staat bij Bovemij en bij DEKRA centraal. Binnen het projectteam creëerden we plekken om letselschadebehandelaars op te leiden. Dat deden we met hulp van een ervaren letselschadebehandelaar. Door de ontwikkeling en persoonlijke groei van deze behandelaars in opleiding, neemt het aantal dossiers dat zij behandelen wekelijks toe. Hierdoor kan Bovemij steeds meer dossiers uitbesteden.

Point of view Bovemij

Bovemij werkt al jaren nauw samen met DEKRA Automotive om voertuigschades vast te stellen. En met DEKRA Personenschade bij deelopdrachten en integrale behandeling. Sinds januari werken we ook samen met DEKRA People. Hieraan besteden we licht- en middelzware letseldossiers uit, als we er zelf niet aan toekomen.
Een gedeelte van de nieuwe lichte letseldossiers en bestaande middelzware letseldossiers pakt een projectteam van DEKRA nu op. Dit team is speciaal ingericht voor Bovemij. Dit is een win-winsituatie: DEKRA leidt letselschadebehandelaars op, en Bovemij heeft minder werkdruk.
De maatwerkoplossing van DEKRA zorgt voor een directe verlichting op de afdeling. Nieuwe mensen aannemen verlicht natuurlijk ook, maar aannemen en inwerken kost tijd. Voor ons is het een goede manier om een deel van ons werk uit te besteden. Want kwaliteit staat ook bij DEKRA voorop, dat is enorm fijn!
De lijnen zijn kort en we weten elkaar te vinden. Lopen we toch ergens tegenaan? Dan lossen we het samen op. Bij een nieuwe samenwerking is het nodig continu te reflecteren, feedback te geven en van elkaar leren. Erg fijn is het dat we met DEKRA begeleider Petek één vast aanspraakpunt, één begeleider en één opleider op het project hebben. Petek is ervaren en pakt ook de overdrachtsdossiers van licht letsel naar middelzwaar letsel op. Dit helpt beide afdelingen.
De samenwerking met DEKRA is een samenwerking met gelijkwaardige verhoudingen en duidelijke communicatie. Om de samenwerking persoonlijk en succesvol te maken, nodigde DEKRA ons uit op hun locatie. Daar maakten we kennis met de behandelaars van het projectteam en ervaarden we de werkomgeving.
“Samenwerken op een manier waar beide partijen van profiteren in het breedste zin van het woord!” Aldus Daisy Beskers en Floris van Vilsteren, Bovemij.

Begeleider Petek

“Begin 2022 startten wij de samenwerking met Bovemij.” Vertelt Petek Yilmaz, van DEKRA People. “Tijdens dit project ben ik verantwoordelijk voor de opleiding en begeleiding van een team letselschadebehandelaars. Daarnaast behandel ik zelf dossiers waarin sprake is van middelzwaar letsel. Ook volg ik de Beroepsopleiding Personenschade.
De combinatie van schadebehandeling en begeleiding is voor mij ideaal. Ik haal veel energie en voldoening uit het delen van kennis en ik draag graag bij aan de ontwikkeling van mijn collega’s. De korte lijntjes binnen DEKRA en Bovemij zorgen voor een hele fijne en effectieve samenwerking. Samen hebben wij één doel: een eerlijke en prettige schadebehandeling waarbij het slachtoffer altijd centraal staat!
Wat vind ik het leukste aan mijn werk? Elke dag is anders, elk dossier is anders. Ik vervul meerdere functies waardoor mijn werk leuk en uitdagend blijft. Dankzij de opleidingsmogelijkheden binnen DEKRA kan ik mezelf blijven ontwikkelen. De carrièremogelijkheden zijn divers en alles is bespreekbaar. Dit is voor mij één van de belangrijkste redenen om voor DEKRA te werken.
Ik hoop in de toekomt de fijne samenwerking met Bovemij voort te zetten. En deze manier van samenwerken ook te creëren met andere partijen in onze branche.” Aldus Petek Yilmaz van DEKRA People.
Meer weten over onze projectoplossingen?
Ben je net als Floris en Daisy enthousiast over de projectoplossing? En wil je meer weten over het uitbesteden van dossiers? Of wil je, net als Petek, jezelf verder ontwikkelen binnen DEKRA? Neem dan contact op met Toine Dekker via (06) 20 02 15 10, of via Toine​.Dekker@​dekra​.com .